måndag 11 augusti 2008

Textilier i vitaste vitt

Har länge letat efter en hiss-
gardin till fönstret i mitt arbetsrum/gästrum. Förra veckan fann jag äntligen den rätta i en inredningsbutik här i stan. Den var så där lagom lantlig med knytupphäng och lite diskret brodyr. Jag gjorde en beställning och kände mig så nöjd att jag äntligen hittat en passande gardin, trots att priset kanske var lite väl mastigt för min semestertömda plånbok. Men vad gör man inte för att få så där fint hemma!

På besök hos sambons mamma fann jag dock senare samma dag ett underbart vitt lakan med spetskant som bara låg och samlade damm i en låda. Precis rätt bredd och längd! Så näst intill gratis hänger nu en egentillverkad hissgardin med knytupphäng i mitt kontor/gästrum! Gardinen ska bara fållas och sys innan den är helt klar.

Har målat om en blomsterlåda som nu fungerar som tidningsställ bredvid dagbädden i gästrummet.

Kudde med broderade initialer från IKEA.

1 kommentar:

Matilda sa...

Snyggt. Riktigt kul att få läsa eran blogg. Men det är lite dåligt med kommentarerna så jag tänkte att jag får väl börja. Kram.