måndag 21 juli 2008

Vad man kan göra en regnig helg


Det gäller att inte sitta sysslolös när regnet aldrig vill sluta piska mot fönsterrutorna. Som tur är har jag sedan länge planerat en del projekt för min hall och denna regniga helg passade det utmärkt att ta tjuren vid hornen. I vintras bröt vi bort den otäcka plastmattan som prydde både hall- och sovrumsgolv. Under uppenbarade sig ett vackert trägolv! Detta fynd resulterade i att även väggarna fick sig en omgång med färgburken. Och nu återstod det således för de befintliga möblerna att få sig en behandling med penseln. Och färgen? Vitt såklart :) Blev väldigt nöjd med speglarna. Dock är jag osäker på om även byrån ska målas? Är lite sugen på att bege mig ut på loppis för att hitta ett skåp eller liknande att renovera upp och därmed ersätta IKEA-byrån i hallen. Håller regnet i sig är det mycket möjligt att så blir fallet.

Söndagen bjöd även på lite bakning. Ska väl inte riktigt ta åt mig av äran för det goda valnötsbrödet... eftersom det var sambon som gjorde större delen av jobbet... men att provsmaka dessa mumsiga bullar klarade jag galant!

Inga kommentarer: