lördag 20 september 2008

Välkommen höstmys!

Hösten har inte bara knackat på vår dörr och tjuvkikat lite... Nej den har med full kraft stampat in och gjort sig rejält hemmastadd. Slagit sig ner i den inbjudande soffan och nonchalant lagt upp sina fötter på soffbordet. Tidigare än vanligt.... Och utav detta förstår jag att den inte har tänkt lämna oss än på ett tag.... Istället för att försöka mota ut hösten igen är det kanske bäst att göra den sällskap. Med en filt runt axlarna (för det drar ofta runt hösten) bör man krypa upp i soffan och göra den sällskap. Kanske ta med en kopp rykande hett te och om andan faller på bjuda hösten att smaka. Hälsa hösten välkommen och lära känna den bättre. Kankse är hösten till och med trevlig? Tidigare år har jag längst in i det sista försökt mota bort hösten från min ytterdörr, blundat för dess intåg och minst av allt bjudit den på en kopp te... Men i år är det dags att tänka om... Varför mota bort en gäst som tillåter dig att krypa upp i soffan, lägga upp fötterna på soffbordet och som manar till att tända ljus och att mysa? Jag ställer därför gärna min dörr på glänt och vinkar glatt in hösten hem till mig! Välkommen höst!

Visar lite detaljbilder från min lägenhet idag!

Kramar E


Fina lyktor som min kära syster ansåg passa utmärkt i mitt hem! Tack!

Present från min kära sambo!



Älskar lådor av olika slag! Hattlådor är en favorit!



Upplagt för höstmys!



Även detta en present från min sambo. Visst är den fin!
Mitt sovrum. Golvet togs fram i våras. Är så glad att det visade sig vara ett så vackert trägolv under de fula mattorna som låg där innan!
Kanske blir det en ny höstskrud i sovrummet nu i höst?

2 kommentarer:

Helena sa...

Så fina bilder! Gillar de små lyktorna och hattaskarna....
Ha en fortsatt trevlig helg/ kram Helena

Jenny sa...

Här hamnade man mitt i inredesbloggdjungeln. Har jag aldrig besökt förrut. Här måste jag ju dock hålla koll. Känner ju igen mig i de vackra rummen. Bra att ha koll på stilen, om ni nån gång får tummen ur och genomför dealen! ;)
Kram på dig!